Üdvözöljük a Szent Imre Katolikus Általános Iskola honlapján

Diákoldal

Ezen az oldalon iskolánk tanulói alkotásaikat, iskolai élményeiket, történéseiket osztják meg az érdeklődőkkel.

 

Logikai Lovagi Torna Matematika Verseny

 

  A Tenki Szent Imre Katolikus Általános Iskola 7. osztályának tanulóiból idén három csapat indult a Logikai Lovagi Torna Matematika Versenyen, melyet a Jászapáti Gróf Széchenyi István Katolikus Középiskola szervezett.

  Igazgatónő segítségével készültünk fel. Több délutánját rászánta, hogy segíthessen nekünk. A verseny helyszínén sok érdekes és gondolkoztató feladatokkal találkoztunk. Az izgalmat az is fokozta, hogy különböző helyszíneken voltak a feladatok. A különböző állomásokat térkép segítségével találtuk meg.

  Az eredményhirdetésen kiderült, hogy jól helyt álltunk. Mindhárom csapat ügyes volt, ahogy ezt az eredmények is mutatják. Kiemelkedő eredményt ért el a Szent Imre Liliomjai csapat, melynek tagjai: Csillik Nóra, Nagy Csenge Virág, Szalmási Dominik. A 27 csapatból 3. helyezést értünk el.

Nagy Csenge Virág

7. osztály

 

Lelki nap

 A szombati munkanap sokak számára hangzott elrettentően. Az iskolában azonban tanítás helyett, a Húsvétra készülve, lelki napot tartottunk, hogy tiszta lélekkel várjuk az ünnepet.

 A napot misével kezdtük, ami előtt lehetőségünk volt gyónni, ezt sokan ki is használták.

A mise megalapozta a nap emelkedett hangulatát is.

Az iskolába visszaérve finom tízóraival kedveskedtek nekünk, ami után folytatódott az izgalmas program. Szent Ferenc Kisnővérei látogattak el hozzánk, és tartottak érdekes előadást. Amíg hallgattuk őket, mindenkit átjárt a nyugalom, béke és szeretet. Nagy örömünkre közösen énekeltünk és még táncoltunk is. Végig nagyon jól éreztük magunkat.

Szó volt a Nővérekről, arról, hogy ők hogyan élnek, mivel töltik a mindennapjaikat. Hallhattunk a szeretet, az elfogadás fontosságáról és, hogy mennyire jobb emberré válhatunk a kereszténység által. Sok érdekes dolgot tudtunk meg. Néhány már ismerős volt a hittanórákról, de rengeteg újdonságot is tanulhattunk.

Az élménydús nap után lelkileg feltöltődve indultunk haza.

Nagy Adél Anna - 8. osztály

Versenyen jártak a 8. osztályos tanulók

 

A versenyre való előzetes felkészülés közben nagyon sokat tanultam és gyakoroltam otthon, vagy az iskolában Csilla tanárnővel. Ahogy egyre közeledett a verseny napja, nagyon izgultam, és vártam is az utolsó fordulót. A döntő előtt két levelezős forduló volt, amiken a sok gyakorlásnak hála sikerült továbbjutnom. A döntő már Egerben a Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnáziumban volt megrendezve. A feladat három részből állt. Az előzetesen olvasott szöveg értése és a szóbeli beszélgetés mellett négy tanárnő körbevezetett az iskolában, nagyon sok érdekességet hallottunk angol nyelven. A feladatok közben végig nagyon izgultam, mert szerettem volna jól teljesíteni és képviselni a tenki iskolát. Az eredményhirdetés izgalmai után boldogan indultam haza, hiszen 1. helyezést értem el.

Nagy Adél Anna - 8.osztály

 

 

Az Általános Iskolások Országos Vizuális Versenyére jelentkeztem, amelyet az Eszterházy Károly Egyetem Gyakorlóiskola és Pedagógiai Intézet rendezett meg Egerben. Amikor beküldtem az első fordulóba a pályamunkámat nem gondoltam, hogy döntőbe jutok. Amikor értesítettek, hogy bekerültem a döntőbe nagyon boldog voltam. Izgatottan készültem és vártam a verseny napját. A versenyen jól éreztem magam és utána egy kiállításon vehetünk részt. A Forrás Gyermek és Ifjúsági Ház kiállítótermében rendezték meg az eredményhirdetést. Jó érzéssel töltött el, amikor a képek között megtaláltam az enyémet, és megláttam, hogy első helyezett lettem! A felkészülésem segítéséért köszönetemet fejezem ki Szabari Zoltán tanárbácsinak.

Csontos Viktória - 8. osztály

 

 

A 8. osztályos tanulóknak a legtöbb gimnázium szervez tanulmányi versenyeket. Én az egri Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium Reciprok matematika versenyére jelentkeztem. Ez a verseny 3 fordulós volt. Az első két forduló válaszait interneten kellett elküldeni. Végül a körülbelül 40 versenyző közül a legjobb 8 tanulót, köztük engem behívtak a döntőbe, amit az iskolában rendeztek meg. A feladatlap kitöltésére 45 perc állt rendelkezésre, majd ezután bemutatták nekünk az iskolát, ami nagyon tetszett. Ezzel próbálták oldani a feszültségünket, ami sikerült, mert az eredményhirdetés idejére már nem izgultam. Végül az 5. helyen végeztem. Nagyon örülök ennek az eredménynek, mert ezzel már tudtam készülni a felvételire. A versenyre Kalóczkainé Szabó Ágnes tanár nénivel készültem, akinek segítő munkáját ezúton is szeretném megköszönni.

Besenyei Dorina - 8. osztály

 

Hittanversenyen voltunk az Andrássyban

 November vége felé Judit tanárnő szólt, hogy az Andrássyban „Neves egri püspökök” címmel hittanversenyt szerveznek. Először nem tudtam, hogy el merjem-e vállalni, de amikor elmondta, hogy 3 fős csapatverseny lesz, már éreztem, hogy ott a helyem.

 Kiderült, hogy a témával kapcsolatban egy filmet is kell készíteni. Ekkor kezdődtek igazán az izgalmak. Hirtelen minden felgyorsult. Gyors szervezkedés, jelmezkeresés, szövegtanulás. Életem első filmforgatása volt, amit soha nem felejtek el. Itt szembesültem azzal, hogy milyen nehéz kimondani az „excellenciás urat”, de Csengének és Józsinak is volt egy-egy nyelvbotlása, ami nagyon vicces volt. Sokat nevettünk, de a végére sikerült egy olyan felvételt készíteni, amivel mindenki elégedett volt.

Ezután kezdtük el a püspökök életének tanulását. Először nehéznek tűnt, de tanárnő sokat segített a tanuláshoz szükséges feltételek biztosításával, és a lényeg kiemelésével. A felkészülések nagyon jó hangulatban teltek, és nemcsak jó csapattá, de még jobb barátokká váltunk.

Az Andrássyba érve váratlan dolog történt velünk. Amikor elkezdődött a verseny, annyira izgultunk, hogy az első feladatnál teljesen leblokkoltunk. Szerencsére egymás bátorításával sikerült felrázni magunkat, és ezután már egész jól teljesítettünk.

Nagyon izgatottan vártuk az eredményhirdetést, ahol megtudtuk, hogy különdíjas lett a tenki csapat filmje. Még magunkhoz sem tértünk, amikor újra szólítottak bennünket. Kiderült, hogy mi lettünk a megyei verseny 3. helyezettjei. Nagyon boldogok és büszkék voltunk, hogy ilyen eredményekkel gazdagíthattuk iskolánkat.

 Ezúton is szeretnék köszönetet mondani Molnár Judit, Gyimesi Attila, Megyesi Attila, Szabari Zoltán tanárainknak a felkészítésért, segítésért és Gyula atyának, hogy megtisztelt és támogatott jelenlétével. Köszönjük!

Oszlánczi Máté - 7. osztály

 

Hittanversenyen voltunk a miskolci Szent Imre Katolikus Iskolában

Nagyon megörültünk, amikor megtudtuk, hogy négyen hittan versenyre megyünk. Mindannyian izgatottan vártuk a közös felkészülési időket/órákat, melyeken a tanár nénik tudásunkat bővítették. Nagyon sok új, hasznos és érdekes információt tudtunk meg a Szűz Anyáról. A közösen eltöltött idők jó hangulatban zajlottak és még jobban összekovácsolt bennünket. Napról napra egyre közelebb kerültünk a Jóistenhez és a mi Égi Anyánkhoz. A verseny nagy kihívást jelentett számunkra. Kicsit féltünk ugyan, de félelmünknél fontosabbnak tartottuk a versenyen való részvételt. A versenyen a tudásunkból próbáltuk a legtöbbet kihozni. Sajnos a dobogóról „lecsúsztunk”, negyedik helyezést értünk el.

A versenyről még több tudással, élményekben gazdagan tértünk haza.

Büszkék vagyunk, hogy képviselhettük iskolánkat, és várjuk az újabb kihívást!

Oláh Kristóf - 5. osztály

 

A "Ne félj, csak higgy!" Szent Imre Vándorkehely komplex művészeti verseny 2016/2017 tanévi feladataiból

 

    

 

Szent László tárgyalkotó pályázatra nevezett a Tenki Ifjú Katolikusok Közössége

 

A Tenki Ifjú Katolikusok Közösségének tagjai készítik a pályaművet:

                   

"Szíz Máriának választott vitéze" jeligéjű alkotást a zsűri kiválasztotta arra, hogy az emlékév alkalmából Győrben megrendezett kiállításon a nagyközönség előtt bemutassák.

 

Uralkodott 1077-től 1095-ig. A róla készített pályázati munkánk egy vizes bázisú üvegfestmény, mely a szent királyt karddal ábrázolja, kiemelve a címben is megjelenő jelzőjét. A kép stílusa egy görögkeleti ikonokra emlékeztet, utalva ezzel Szent László leány - gyermekére, Piroskára, akit a keleti keresztények szintén szentként tisztelnek. A festmény felső részén a király fejét a szenteknek kijáró glória övezi, mert őt magát is szentté avatták III. Béla uralkodása idején, 1192-ben. László királyságának éveiben megszilárdította hazánk helyét a keresztény Európában, védte a magántulajdont, szigorú törvényeket hozott a rend védelmében. Neki köszönhető többek között, hogy pápai engedéllyel 1083. augusztus 20-án a szentek sorába emelkedett államalapító királyunk, I. István, valamint Gellért püspök és iskolánk névadója Szent Imre herceg is. Hálával emlékezünk ezért Szent László királyra!

 

Ismertető szöveget írt hozzá: Gyimesi Attila, történelem tanár

 

Lelki nap a tenki Szent Imre Katolikus Általános Iskolában

Rendhagyó módon indult a nap március 17-én iskolánkban. Reggel 8-kor minden osztályba egy-egy TIKK-es tanuló érkezett, akik egy kedves, szívhez szóló történetet olvastak fel a vörös begyről. Megtudtuk, hogyan vált a jelentéktelen kis szürke madár egy bátor, önfeláldozó hőssé, akit Jézus vére festett vörösre. Beszélgettünk még egy kicsit a hallottakról, majd átmentünk a templomba szentmisére.

Ideérkezett közénk Tokár Imre János ferences szerzetes atya, aki Gyula atyával közösen celebrálta a misét. A könyörgéseket tanáraink olvasták fel, melyekben könyörögtek a szentatyáért, az iskoláért és értünk gyermekekért.

A mise után az iskola tornatermében találkoztunk újra János atyával, aki a pápaüzenetét hozta el nekünk, majd beszélgetett velünk a bennünk lévő jó és rossz cselekedeteinkről. Ezeket két egymással állandóan küzdő farkasokhoz hasonlította, megértette velünk, hogy az győzhet a másik fölött a harcban, amelyiket tápláljuk. Mesélt gyermekkoráról, első találkozásáról a Jóistennel. Efféle gondolat ébresztő történetekkel nyűgözött le minket az együtt töltött egy órában. Lelkileg feltöltődve, élményekkel gazdagodva tértünk haza.

A 3. osztály

 

Magyar Kultúra Napja

 

Iskolánkban is megünnepeltük a Magyar Kultúra Napját. Egész héten erről beszélgettünk.

Hétfőn a magyar tudósokról, feltalálókról hallhattunk, majd ehhez kapcsolódóan feladatlapot töltöttünk ki. Jó érzés volt megtudni, hogy a magyarok mennyi mindenben tehetségesek. A keddi nap a magyar sportolóké volt. Szerdán a magyar hungarikumokkal ismerkedtünk. Csütörtökön a magyar szentekről, Gyula atya beszélt nekünk. Pénteken Simándy József előadásában meghallgattuk a „Hazám, hazám te mindenem” című áriát. Ezen a napon a Himnusz megírására emlékeztünk, ehhez kapcsolódtak a megoldandó feladatok is.

Nagyon jól éreztem magam ezen a héten, sok ismerettel gyarapodtam. Jó érzés magyarnak lenni, de ezen a héten még jobb volt.

Végh Máté - 5. osztály

 

„Szép Tündérország támad föl szívemben

Ilyenkor decemberben.

A szeretetnek csillagára nézek,

Megszáll egy titkos, gyönyörű igézet,

Ilyenkor decemberben.”

Így várja a harmadik osztály a karácsonyt…

Eljött a december, amit már nagyon vártunk, hiszen rengeteg programot, meglepetést és feladatot tartogatott számunkra. A hónap elején a Mikulás bácsi látogatta meg az osztályunkat, mi kétszer olyan izgatottak voltunk, mint mások, mert minket a Coop- Mikulás is megajándékozott, hiszen nyertünk a coop üzletlánc karácsonyi pályázatán.

Rajz és technika órákon karácsonyi képeket, díszeket készítettünk, melyekkel folyamatosan dekoráltuk, szépítettük tantermünket, olyan szeretettel, mint ahogyan otthon segítünk szüleinknek feldíszíteni a lakásunkat. Kihelyeztük a Betlehemet a kis Jézussal és az adventi koszorút is, melyen minden héten meggyújtottunk egy- egy gyertyát. Nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy az Adventben a mi osztályunk tagjai gyújthatták meg a 2. és 4. gyertyát az iskolai koszorún és a szentmiséken a tenki és erdőtelki templomban is.

Időközben az egész iskola ünnepi díszbe öltözött. Karácsonyt várva a szívünkben is rendet kell tenni, hogy tiszta szívvel, nagy szeretettel várjuk a kis Jézuska eljöttét. Ebben segített nekünk a decemberi boldogságóra, ahol boldogító jócselekedeteinket fogalmaztuk meg és „felöltöztettük” velük az osztály karácsonyfáját. Összegyűjtöttük a kéréseinket, hála,bánat és öröm érzéseinket is, melyeket a lelki napon a szentmisén letettük az oltárra a jó Isten elé.

Ezen a délutánon adventi vásárt szervezett az iskolai diákönkormányzata a Faluházban, ahol nagyon kellemes hangulatú, vidám órákat tölthettünk együtt. Megcsodáltuk az osztályok által készített ötletes, szép díszeket, karácsonyra ajándékokat is vásároltunk.

Ebben a hónapban Gyula Atya az iskola tanulói között Betlehem készítő versenyt hirdetett, ennek beadási határideje december 15-én lejárt. Csodálatos pályamunkák érkeztek, melyeket az iskola folyosóján kiállítva karácsonyig mindenki megtekinthet. Három osztálytársunk nevezett erre a versenyre, szurkolunk nekik, bár belátjuk, nagyon nehéz lesz a döntés. Eredményhirdetésre az iskolai karácsonyi ünnepségen kerül sor.

A Tenki Ifjú Katolikusok Közössége a karácsony alkalmából szeretetteljes üdvözlettel és zenével lepte meg, az iskola rádión keresztül osztályunkat. Az alsó szinten pedig fehérbe öltözött karácsonyfájuk a karácsonyvárást, ünnepi hangulatot fokozta.

Az iskolai karácsonyra az elsősek és a napközisek már hetek óta lázasan készülnek ünnepi műsorral, a napközisek között osztálytársaink is szerepelnek.

Igen mozgalmasan és nagyon gyorsan teltek el a karácsonyi várakozás napjai, most már várjuk a szünidőt, és mindenkinek kívánunk áldott, békés karácsonyt és boldog új évet!

A harmadik osztály

 

      

 

Október a Rózsafüzér hónapja

Szeptember végén Igazgató néni összehívta a Tenki Ifjú Katolikusok Közösségét (TIKK). Elmondta, hogy azt szeretné, ha minden tanuló megismerné a rózsafüzért. Megbeszélte Gyula atyával is, iskolánk plébánosával, hogy októberben minden reggel imádkozunk egy-egy tizedet minden gyerek részvételével.

A TIKK tagok vállalták, hogy felolvassák a titkokat, amelyek által elmélkedhetünk Máriának és Jézusnak meghatározó történeteiről, eseményeiről. Beosztotta Igazgató néni, hogy mikor ki, melyik titkot olvassa, és készítettünk egy rózsafüzért is.

Az első napon Gyula atya ismertette, hogy miből áll, és hogyan is kell végezni a rózsafüzér imádkozást. Ezután meghirdetett egy versenyt, ki tud minél ötletesebb, szebb rózsafüzért készíteni. Októberben minden reggel sorakoztunk az iskola udvarán, és együtt fohászkodtunk Szűz Máriához, hogy közben járjon értünk Jézusnál, az Ő Szent Fiánál. Nagyon sok szép, kreatív rózsafüzér készült, melyet az iskola folyosóján azóta is nézegethetünk.

Oszlánczi Máté - 6. osztály

          

 

Ölelés világnapja

2016. október 15-én az ölelés világnapját mi is megtartottuk az iskolánkban. Sikerült ezt a szombati tanítási napot vidámmá, emlékezetessé varázsolni. A szünetekben pozitív hangulatú zenéket hallgattunk, és barátilag megöleltük egymást. A cél legalább 12 ölelés „begyűjtése” volt, bárkit megölelhettünk: osztálytársakat, tanárainkat.

Fényképeket is készítettünk ezekről a pillanatokról, sőt szívalakba beálltunk az udvaron és tanár bácsi megörökített bennünket.

Nagyon jól sikerült ez a nap, egész idő alatt vidáman mosolyogtunk és jókedvűen mentünk haza. Nagyon jó volt, hogy csatlakoztunk ehhez a programhoz.

Nagy Adél, Pásztor Orsolya - 7. osztály

 

A budapesti zarándoklat

  Az iskola néhány tanulója 2016. 09. 17-én a budapesti Szent Márton zarándoklaton vett részt.

  Odafelé a buszon imával kezdtünk, majd tanárainktól rövid beszámolót hallhattunk Szent Márton életéről, a zarándokútról, és a Szent István Bazilikáról.

A programok közül rám a legnagyobb hatást a bazilika, és a környékén tartott rendezvények tették. A bazilikához érkezve elsőként a bazilika kupoláját néztük meg, amihez, hogy eljussunk jónéhány lépcsőfokot kellett megtennünk. Utána tisztelegtünk a Szent Jobb és a Szent Márton ereklye előtt, amiről egy bencés szerzetesrendhez tartozó atya tartott előadást. Sajnos az időjárás nem kedvezett számunkra, de ennek ellenére remekül éreztük magunkat. A bazilikát így is körbejártuk. Majd megnéztük a táncmeditációt, melyben közülünk is részt vettek néhányan. Ezt követően szentmisén vettünk részt. A mise közben fiúkórus énekelt, ami nagyon tetszett, mert nagyon egyedi volt. Dr. Várszegi Asztrik főapát a szeretet fontosságáról beszélt, ami nagyon megérintette a lelkünket. A mise végén megnyugodva, jó érzésekkel indultunk haza. Olyan élményekben volt részem, amit nem felejtek el soha.

  A zarándoklaton kapott kártyán lévő imával szeretnék mindenkit arra bíztatni, hogy legközelebb is vegyen részt zarándoklatokon.

 

Urunk, Istenünk

Te Szent Márton püspököt

a rábízottak gondos atyjává

és segítőjévé tetted.

Add kérünk, hogy minden

híved hűségesen betöltse

tőled kapott hivatását,

és teljesítse kötelességeit,

a mi Urunk, Jézus Krisztus,

a Te Fiad által, aki

Veled él és uralkodik

a Szentlélekkel egységben,

Isten mindörökkön – örökké

Ámen.

 

Besenyei Dorina, Oszlánczi Hédi, Pelyhe Erika - 7. osztály

A hevesi Szent Gellért Katolikus Általános Iskola által meghirdetett rajzverseny helyezettjei iskolánkból

Nagy Csenge,

6. osztály

Csontos Viktória,

7. osztály

Besenyei Zsófia,

8. osztály

 

Horgászni jártak a TIKK-esek

   Szeptember 10-én, szombaton a Tenki Ifjú Katolikusok Közössége horgásztónál járt Alatkán. Vargáné Forgács Anna igazgató néni, a TIKK vezetője szervezésében került erre sor. Csatlakozott hozzánk néhány szülő, és Rózsáné Balog Katalin tanár néni is. Ők fontos szerepet játszottak az ebéd elkészítésében.

   Reggel korán indultunk az iskolától. Mire a tóhoz értünk, Gyula atya köszöntött minket, aki sajnos nem tudott velünk maradni. Néhány fiú azonnal hozzálátott a horgászáshoz, volt akinek édesapja is segített. Eközben a többiek élvezték a jó levegőt, beszélgettek és játszottak. A horgászó fiúk sorra húzták ki a horogra akadt halakat, melyek látványa nemcsak a horgászóknak volt élmény, hanem nekünk a passzív szemlélőknek is. Természetesen utána visszaengedték őket a tóba. Közben rotyogott a bográcsban a paprikás krumpli, melyet délben jóízűen elfogyasztottunk.

   Különleges élményt jelentett mindannyiunknak ez a nem mindennapi kirándulás. Voltak olyanok, akik kedvet kaptak a későbbi kiránduláshoz is. Kértük igazgató nénit, ha mód nyílik rá, máskor is jöjjünk el.

Köszönjük a szervezést és támogatásokat!

Szalmási Bodza, 8. osztály

 

Rajzórák anyagából

Május hónapban egy könnyed, játékos feladatot kapott az 5. osztály. A feladat így hangzott: rajzoljátok körbe a kézfejeiteket és a tanév során tanult színharmóniák alapján készítsetek el egy dekoratív hangulatú, színezett kézrajzot!

Jó hangulatban telt az óra, nagy kedvvel készültek a munkák, ugyanakkor mindenki másképpen oldotta meg, a színkompozíciót. Az óra végén rögtönzött táblai kiállításon tekintették meg a gyerekek egymás alkotásait. Ezek közül mutatom most be Huo Dominik és Ötvös Márk rajzát.

     

A rajzos tanmeneten belül 7. osztályban szerepel a művészettörténeti installáció feladata, mely azt jelenti, hogy egy ismert művészeti alkotást hogyan lehet egyéni módon, önálló hangulati elemektől vezérelve a meglévő rajzi eszközök segítségével megváltoztatni (átírni) úgy, hogy alkotás közben a tanulós saját képére formálja azt.

Természetesen ezt a munkát mindig az eredeti mű képi elemzésével, mondanivalójának értelmezésével kezdjük, és csak ezután következik az előbb említett „átírás” folyamata.

 

Az általam kiválasztott mű - ebben az évben – Picasso: Szegények a tengerparton című, 1903-ban készült alkotása volt. Itt két tanuló: Krusper Alexandra és Harangi Kristóf munkáival szeretném szemléltetni az installációs tevékenységet.

Szabari Zoltán, rajztanár

 

TIKK piknik
 

A Tenki Ifjú Katolikusok Közösségének (TIKK) vezetője Vargáné Forgács Anna igazgató néni meghívott bennünket, egy közös délután eltöltésére.
Ennek szervezésében és megvalósításában részt vett anyukám, Oszlánczi Gáborné.

2016. 06. 04-én, szombaton 15:00-kor nagy lelkesedéssel gyülekeztünk az iskola udvarán.
Igazgató néni javasolta, hogy először nézzük meg a közösen készített filmet az iskolánkról. A filmnézés közben egy-egy szereplő, „riporter” láttán (akik mi voltunk) jókat mosolyogtunk. Végül egyöntetűen megállapítottuk, hogy első próbálkozásként jól sikerült.
Ezúttal szeretnénk megköszönni igazgató néninek a sok-sok áldozatos munkáját. Köszönjük!!!
A film után beszélgettünk arról, hogy miért is fontos a TIKK létrejötte. Célunk, hogy példát mutassunk szentmisén való aktív részvételünkkel, segítségnyújtásunkkal, katolikus emberhez méltó magatartásunkkal társainknak. Azt szeretnénk, hogy egyre többen felismerjék a hit fontosságát. Ebben segíthetnek a közös beszélgetések, az ünnepekre való lelki felkészülések.
Ezután kimentünk az udvarra és nyársaltunk. Amikor mindenki jól lakott kezdődött a játék.
Először egy totót kellett kitölteni. Tíz kérdésből állt, ami Jézusról, és a katolikus hit ismeretéről szólt.
Majd a „Most mutasd meg” következett. Kaptunk egy-egy szót, amit el kellett mutogatni. A mutogatás néha elég viccesre sikerült, így sokat nevettünk. Utána képkirakóztunk. Ezt a játékot az nyerte, akinek leggyorsabban sikerült kirakni a borítékban található képrészleteket. Plusz pont járt, ha meg tudtuk mondani, hogy pontosan mit ábrázol a kép. Utolsó játék volt a legnehezebb. Itt öt egyházzal kapcsolatos fogalmat kellett körülírni, amit a csapattársaknak ki kellett találni. A játék végén mindenkit cukorral jutalmazott igazgató néni.
A délutánt közös egyházi énekekkel zártuk.

Nagyon jól éreztük magunkat. Köszönjük ezt a kellemes, szép délutánt!

Oszlánczi Máté, 5. osztály

 

Leiner Laura: Szent Johanna gimi

Leiner Laura Szent Johanna gimi című könyve 2010-ben robbant be a köztudatba, amikor megjelent a nyolc részes sorozat első kötete, Kezdet címmel.

A könyv a vártnál sokkal nagyobb sikert aratott, pár hét alatt több ezer kötet kelt el, és a könyv rögtön a sikerlisták élére ugrott. Ezután félévente jelentek meg az újabbnál újabb kötetek,és egyre többen kezdték el olvasni. Megkezdődtek a dedikáló körutak, ahol az írónő az ország számos városába látogatott el, hogy egy-egy napot az olvasóival, vagyis az SzJGerekkel tölthessen.

A történet a 14 éves Pentai Renátáról, vagyis Reniről szól, akinek négy gimnáziumi évét követhetjük, végig, minden félévet külön kötetben. A történet elején Reni megismerkedik az új osztálytársaival és rögtön összebarátkozik az akkor még emo stílusú Virággal. Később új barátokra - és ellenségekre tesz szert, elveszít és megismer embereket, és egy átlagos gimnáziumi életet él. Ott van Ádám, becenevén Cortez, akiről a kötet elejétől nagyon sokat tudhatunk meg. Reni már az első óráin kihúzza a gyufát Vladár Ervin tanár úrnál, szerényebb rajzkészségei miatt.

A könyvben csak Voldemortként emlegetett tanár, etika, később pedig pályaválasztási órákon négy éven át kíséri végig Reni csütörtök reggeleit. Tízedik osztály évvégén Arnold, Reni legjobb barátja a Szent Johanna párizsi testvériskolájában tanul tovább, ami a lány életében gyökeres változásokat okoz. A fiú egy látogatása során azonban Reni megfogadja: soha többé nem szeretne találkozni vele. A végzős év is tartogat ám meglepetéseket: beköltözés az iskolába, balhé az osztálykiránduláson, és rég látott barátok. mindvégig természetesen jelen van Máday Emília, az iskola igazgatóhelyettese, akit a könyvben csak Mádayként ismerhetünk, és aki a legváratlanabb helyzetben áll ki az általa legbalhésabbként emlegetett osztály mellett. Az pedig, hogy a visszahúzódó, szerény Reni hogyan költözik a sorozat végén Párizsba Cortezzel, legyen meglepetés!

Egy átlagos lány, egy átlagos iskola és egy átlagos fiú nem éppen átlagos története, amely minden olvasó figyelmét megragadja.

Szívből ajánlom a könyvet 0-99 éves korig bárkinek, ígérem, nem tudjátok majd letenni.

Nagy Adél, 6. osztály

 

Nagyiéknál

Nagyiéknál, nagyiéknál

sokkal jobb, mint Virágéknál!

Mert nagyival úszni megyünk,

utána meg biciklizünk.

 

Nagyiéknál, nagyiéknál

sokkal jobb, mint Virágéknál!

Mert Virágnál géphez ülünk,

és kicsit sem beszélgetünk.

 

Nagyiéknál, nagyiéknál

sokkal jobb, mint Virágéknál!

Mert nagyinál focizunk,

Virágnál meg meghízunk.

 

Nagyiéknál, nagyiéknál

sokkal jobb, mint Virágéknál!

Mert nagyi este mesét olvas,

Virág meg csak kettőt horkant.

 

Nagy Eszter, 3. osztály

Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.