Üdvözöljük a Szent Imre Katolikus Általános Iskola honlapján

Diákoldal

Ezen az oldalon iskolánk tanulói alkotásaikat, iskolai élményeiket, történéseiket osztják meg az érdeklődőkkel.

 

Szent László tárgyalkotó pályázatra nevezett a Tenki Ifjú Katolikusok Közössége

 

A Tenki Ifjú Katolikusok Közösségének tagjai készítik a pályaművet:

                   

"Szíz Máriának választott vitéze" jeligéjű alkotást a zsűri kiválasztotta arra, hogy az emlékév alkalmából Győrben megrendezett kiállításon a nagyközönség előtt bemutassák.

 

Uralkodott 1077-től 1095-ig. A róla készített pályázati munkánk egy vizes bázisú üvegfestmény, mely a szent királyt karddal ábrázolja, kiemelve a címben is megjelenő jelzőjét. A kép stílusa egy görögkeleti ikonokra emlékeztet, utalva ezzel Szent László leány - gyermekére, Piroskára, akit a keleti keresztények szintén szentként tisztelnek. A festmény felső részén a király fejét a szenteknek kijáró glória övezi, mert őt magát is szentté avatták III. Béla uralkodása idején, 1192-ben. László királyságának éveiben megszilárdította hazánk helyét a keresztény Európában, védte a magántulajdont, szigorú törvényeket hozott a rend védelmében. Neki köszönhető többek között, hogy pápai engedéllyel 1083. augusztus 20-án a szentek sorába emelkedett államalapító királyunk, I. István, valamint Gellért püspök és iskolánk névadója Szent Imre herceg is. Hálával emlékezünk ezért Szent László királyra!

 

Ismertető szöveget írt hozzá: Gyimesi Attila, történelem tanár

 

Lelki nap a tenki Szent Imre Katolikus Általános Iskolában

Rendhagyó módon indult a nap március 17-én iskolánkban. Reggel 8-kor minden osztályba egy-egy TIKK-es tanuló érkezett, akik egy kedves, szívhez szóló történetet olvastak fel a vörös begyről. Megtudtuk, hogyan vált a jelentéktelen kis szürke madár egy bátor, önfeláldozó hőssé, akit Jézus vére festett vörösre. Beszélgettünk még egy kicsit a hallottakról, majd átmentünk a templomba szentmisére.

Ideérkezett közénk Tokár Imre János ferences szerzetes atya, aki Gyula atyával közösen celebrálta a misét. A könyörgéseket tanáraink olvasták fel, melyekben könyörögtek a szentatyáért, az iskoláért és értünk gyermekekért.

A mise után az iskola tornatermében találkoztunk újra János atyával, aki a pápaüzenetét hozta el nekünk, majd beszélgetett velünk a bennünk lévő jó és rossz cselekedeteinkről. Ezeket két egymással állandóan küzdő farkasokhoz hasonlította, megértette velünk, hogy az győzhet a másik fölött a harcban, amelyiket tápláljuk. Mesélt gyermekkoráról, első találkozásáról a Jóistennel. Efféle gondolat ébresztő történetekkel nyűgözött le minket az együtt töltött egy órában. Lelkileg feltöltődve, élményekkel gazdagodva tértünk haza.

A 3. osztály

 

Magyar Kultúra Napja

 

Iskolánkban is megünnepeltük a Magyar Kultúra Napját. Egész héten erről beszélgettünk.

Hétfőn a magyar tudósokról, feltalálókról hallhattunk, majd ehhez kapcsolódóan feladatlapot töltöttünk ki. Jó érzés volt megtudni, hogy a magyarok mennyi mindenben tehetségesek. A keddi nap a magyar sportolóké volt. Szerdán a magyar hungarikumokkal ismerkedtünk. Csütörtökön a magyar szentekről, Gyula atya beszélt nekünk. Pénteken Simándy József előadásában meghallgattuk a „Hazám, hazám te mindenem” című áriát. Ezen a napon a Himnusz megírására emlékeztünk, ehhez kapcsolódtak a megoldandó feladatok is.

Nagyon jól éreztem magam ezen a héten, sok ismerettel gyarapodtam. Jó érzés magyarnak lenni, de ezen a héten még jobb volt.

Végh Máté - 5. osztály

 

„Szép Tündérország támad föl szívemben

Ilyenkor decemberben.

A szeretetnek csillagára nézek,

Megszáll egy titkos, gyönyörű igézet,

Ilyenkor decemberben.”

Így várja a harmadik osztály a karácsonyt…

Eljött a december, amit már nagyon vártunk, hiszen rengeteg programot, meglepetést és feladatot tartogatott számunkra. A hónap elején a Mikulás bácsi látogatta meg az osztályunkat, mi kétszer olyan izgatottak voltunk, mint mások, mert minket a Coop- Mikulás is megajándékozott, hiszen nyertünk a coop üzletlánc karácsonyi pályázatán.

Rajz és technika órákon karácsonyi képeket, díszeket készítettünk, melyekkel folyamatosan dekoráltuk, szépítettük tantermünket, olyan szeretettel, mint ahogyan otthon segítünk szüleinknek feldíszíteni a lakásunkat. Kihelyeztük a Betlehemet a kis Jézussal és az adventi koszorút is, melyen minden héten meggyújtottunk egy- egy gyertyát. Nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy az Adventben a mi osztályunk tagjai gyújthatták meg a 2. és 4. gyertyát az iskolai koszorún és a szentmiséken a tenki és erdőtelki templomban is.

Időközben az egész iskola ünnepi díszbe öltözött. Karácsonyt várva a szívünkben is rendet kell tenni, hogy tiszta szívvel, nagy szeretettel várjuk a kis Jézuska eljöttét. Ebben segített nekünk a decemberi boldogságóra, ahol boldogító jócselekedeteinket fogalmaztuk meg és „felöltöztettük” velük az osztály karácsonyfáját. Összegyűjtöttük a kéréseinket, hála,bánat és öröm érzéseinket is, melyeket a lelki napon a szentmisén letettük az oltárra a jó Isten elé.

Ezen a délutánon adventi vásárt szervezett az iskolai diákönkormányzata a Faluházban, ahol nagyon kellemes hangulatú, vidám órákat tölthettünk együtt. Megcsodáltuk az osztályok által készített ötletes, szép díszeket, karácsonyra ajándékokat is vásároltunk.

Ebben a hónapban Gyula Atya az iskola tanulói között Betlehem készítő versenyt hirdetett, ennek beadási határideje december 15-én lejárt. Csodálatos pályamunkák érkeztek, melyeket az iskola folyosóján kiállítva karácsonyig mindenki megtekinthet. Három osztálytársunk nevezett erre a versenyre, szurkolunk nekik, bár belátjuk, nagyon nehéz lesz a döntés. Eredményhirdetésre az iskolai karácsonyi ünnepségen kerül sor.

A Tenki Ifjú Katolikusok Közössége a karácsony alkalmából szeretetteljes üdvözlettel és zenével lepte meg, az iskola rádión keresztül osztályunkat. Az alsó szinten pedig fehérbe öltözött karácsonyfájuk a karácsonyvárást, ünnepi hangulatot fokozta.

Az iskolai karácsonyra az elsősek és a napközisek már hetek óta lázasan készülnek ünnepi műsorral, a napközisek között osztálytársaink is szerepelnek.

Igen mozgalmasan és nagyon gyorsan teltek el a karácsonyi várakozás napjai, most már várjuk a szünidőt, és mindenkinek kívánunk áldott, békés karácsonyt és boldog új évet!

A harmadik osztály

 

      

 

Október a Rózsafüzér hónapja

Szeptember végén Igazgató néni összehívta a Tenki Ifjú Katolikusok Közösségét (TIKK). Elmondta, hogy azt szeretné, ha minden tanuló megismerné a rózsafüzért. Megbeszélte Gyula atyával is, iskolánk plébánosával, hogy októberben minden reggel imádkozunk egy-egy tizedet minden gyerek részvételével.

A TIKK tagok vállalták, hogy felolvassák a titkokat, amelyek által elmélkedhetünk Máriának és Jézusnak meghatározó történeteiről, eseményeiről. Beosztotta Igazgató néni, hogy mikor ki, melyik titkot olvassa, és készítettünk egy rózsafüzért is.

Az első napon Gyula atya ismertette, hogy miből áll, és hogyan is kell végezni a rózsafüzér imádkozást. Ezután meghirdetett egy versenyt, ki tud minél ötletesebb, szebb rózsafüzért készíteni. Októberben minden reggel sorakoztunk az iskola udvarán, és együtt fohászkodtunk Szűz Máriához, hogy közben járjon értünk Jézusnál, az Ő Szent Fiánál. Nagyon sok szép, kreatív rózsafüzér készült, melyet az iskola folyosóján azóta is nézegethetünk.

Oszlánczi Máté - 6. osztály

          

 

Ölelés világnapja

2016. október 15-én az ölelés világnapját mi is megtartottuk az iskolánkban. Sikerült ezt a szombati tanítási napot vidámmá, emlékezetessé varázsolni. A szünetekben pozitív hangulatú zenéket hallgattunk, és barátilag megöleltük egymást. A cél legalább 12 ölelés „begyűjtése” volt, bárkit megölelhettünk: osztálytársakat, tanárainkat.

Fényképeket is készítettünk ezekről a pillanatokról, sőt szívalakba beálltunk az udvaron és tanár bácsi megörökített bennünket.

Nagyon jól sikerült ez a nap, egész idő alatt vidáman mosolyogtunk és jókedvűen mentünk haza. Nagyon jó volt, hogy csatlakoztunk ehhez a programhoz.

Nagy Adél, Pásztor Orsolya - 7. osztály

 

A budapesti zarándoklat

  Az iskola néhány tanulója 2016. 09. 17-én a budapesti Szent Márton zarándoklaton vett részt.

  Odafelé a buszon imával kezdtünk, majd tanárainktól rövid beszámolót hallhattunk Szent Márton életéről, a zarándokútról, és a Szent István Bazilikáról.

A programok közül rám a legnagyobb hatást a bazilika, és a környékén tartott rendezvények tették. A bazilikához érkezve elsőként a bazilika kupoláját néztük meg, amihez, hogy eljussunk jónéhány lépcsőfokot kellett megtennünk. Utána tisztelegtünk a Szent Jobb és a Szent Márton ereklye előtt, amiről egy bencés szerzetesrendhez tartozó atya tartott előadást. Sajnos az időjárás nem kedvezett számunkra, de ennek ellenére remekül éreztük magunkat. A bazilikát így is körbejártuk. Majd megnéztük a táncmeditációt, melyben közülünk is részt vettek néhányan. Ezt követően szentmisén vettünk részt. A mise közben fiúkórus énekelt, ami nagyon tetszett, mert nagyon egyedi volt. Dr. Várszegi Asztrik főapát a szeretet fontosságáról beszélt, ami nagyon megérintette a lelkünket. A mise végén megnyugodva, jó érzésekkel indultunk haza. Olyan élményekben volt részem, amit nem felejtek el soha.

  A zarándoklaton kapott kártyán lévő imával szeretnék mindenkit arra bíztatni, hogy legközelebb is vegyen részt zarándoklatokon.

 

Urunk, Istenünk

Te Szent Márton püspököt

a rábízottak gondos atyjává

és segítőjévé tetted.

Add kérünk, hogy minden

híved hűségesen betöltse

tőled kapott hivatását,

és teljesítse kötelességeit,

a mi Urunk, Jézus Krisztus,

a Te Fiad által, aki

Veled él és uralkodik

a Szentlélekkel egységben,

Isten mindörökkön – örökké

Ámen.

 

Besenyei Dorina, Oszlánczi Hédi, Pelyhe Erika - 7. osztály

A hevesi Szent Gellért Katolikus Általános Iskola által meghirdetett rajzverseny helyezettjei iskolánkból

Nagy Csenge,

6. osztály

Csontos Viktória,

7. osztály

Besenyei Zsófia,

8. osztály

 

Horgászni jártak a TIKK-esek

   Szeptember 10-én, szombaton a Tenki Ifjú Katolikusok Közössége horgásztónál járt Alatkán. Vargáné Forgács Anna igazgató néni, a TIKK vezetője szervezésében került erre sor. Csatlakozott hozzánk néhány szülő, és Rózsáné Balog Katalin tanár néni is. Ők fontos szerepet játszottak az ebéd elkészítésében.

   Reggel korán indultunk az iskolától. Mire a tóhoz értünk, Gyula atya köszöntött minket, aki sajnos nem tudott velünk maradni. Néhány fiú azonnal hozzálátott a horgászáshoz, volt akinek édesapja is segített. Eközben a többiek élvezték a jó levegőt, beszélgettek és játszottak. A horgászó fiúk sorra húzták ki a horogra akadt halakat, melyek látványa nemcsak a horgászóknak volt élmény, hanem nekünk a passzív szemlélőknek is. Természetesen utána visszaengedték őket a tóba. Közben rotyogott a bográcsban a paprikás krumpli, melyet délben jóízűen elfogyasztottunk.

   Különleges élményt jelentett mindannyiunknak ez a nem mindennapi kirándulás. Voltak olyanok, akik kedvet kaptak a későbbi kiránduláshoz is. Kértük igazgató nénit, ha mód nyílik rá, máskor is jöjjünk el.

Köszönjük a szervezést és támogatásokat!

Szalmási Bodza, 8. osztály

 

Rajzórák anyagából

Május hónapban egy könnyed, játékos feladatot kapott az 5. osztály. A feladat így hangzott: rajzoljátok körbe a kézfejeiteket és a tanév során tanult színharmóniák alapján készítsetek el egy dekoratív hangulatú, színezett kézrajzot!

Jó hangulatban telt az óra, nagy kedvvel készültek a munkák, ugyanakkor mindenki másképpen oldotta meg, a színkompozíciót. Az óra végén rögtönzött táblai kiállításon tekintették meg a gyerekek egymás alkotásait. Ezek közül mutatom most be Huo Dominik és Ötvös Márk rajzát.

     

A rajzos tanmeneten belül 7. osztályban szerepel a művészettörténeti installáció feladata, mely azt jelenti, hogy egy ismert művészeti alkotást hogyan lehet egyéni módon, önálló hangulati elemektől vezérelve a meglévő rajzi eszközök segítségével megváltoztatni (átírni) úgy, hogy alkotás közben a tanulós saját képére formálja azt.

Természetesen ezt a munkát mindig az eredeti mű képi elemzésével, mondanivalójának értelmezésével kezdjük, és csak ezután következik az előbb említett „átírás” folyamata.

 

Az általam kiválasztott mű - ebben az évben – Picasso: Szegények a tengerparton című, 1903-ban készült alkotása volt. Itt két tanuló: Krusper Alexandra és Harangi Kristóf munkáival szeretném szemléltetni az installációs tevékenységet.

Szabari Zoltán, rajztanár

 

TIKK piknik
 

A Tenki Ifjú Katolikusok Közösségének (TIKK) vezetője Vargáné Forgács Anna igazgató néni meghívott bennünket, egy közös délután eltöltésére.
Ennek szervezésében és megvalósításában részt vett anyukám, Oszlánczi Gáborné.

2016. 06. 04-én, szombaton 15:00-kor nagy lelkesedéssel gyülekeztünk az iskola udvarán.
Igazgató néni javasolta, hogy először nézzük meg a közösen készített filmet az iskolánkról. A filmnézés közben egy-egy szereplő, „riporter” láttán (akik mi voltunk) jókat mosolyogtunk. Végül egyöntetűen megállapítottuk, hogy első próbálkozásként jól sikerült.
Ezúttal szeretnénk megköszönni igazgató néninek a sok-sok áldozatos munkáját. Köszönjük!!!
A film után beszélgettünk arról, hogy miért is fontos a TIKK létrejötte. Célunk, hogy példát mutassunk szentmisén való aktív részvételünkkel, segítségnyújtásunkkal, katolikus emberhez méltó magatartásunkkal társainknak. Azt szeretnénk, hogy egyre többen felismerjék a hit fontosságát. Ebben segíthetnek a közös beszélgetések, az ünnepekre való lelki felkészülések.
Ezután kimentünk az udvarra és nyársaltunk. Amikor mindenki jól lakott kezdődött a játék.
Először egy totót kellett kitölteni. Tíz kérdésből állt, ami Jézusról, és a katolikus hit ismeretéről szólt.
Majd a „Most mutasd meg” következett. Kaptunk egy-egy szót, amit el kellett mutogatni. A mutogatás néha elég viccesre sikerült, így sokat nevettünk. Utána képkirakóztunk. Ezt a játékot az nyerte, akinek leggyorsabban sikerült kirakni a borítékban található képrészleteket. Plusz pont járt, ha meg tudtuk mondani, hogy pontosan mit ábrázol a kép. Utolsó játék volt a legnehezebb. Itt öt egyházzal kapcsolatos fogalmat kellett körülírni, amit a csapattársaknak ki kellett találni. A játék végén mindenkit cukorral jutalmazott igazgató néni.
A délutánt közös egyházi énekekkel zártuk.

Nagyon jól éreztük magunkat. Köszönjük ezt a kellemes, szép délutánt!

Oszlánczi Máté, 5. osztály

 

Leiner Laura: Szent Johanna gimi

Leiner Laura Szent Johanna gimi című könyve 2010-ben robbant be a köztudatba, amikor megjelent a nyolc részes sorozat első kötete, Kezdet címmel.

A könyv a vártnál sokkal nagyobb sikert aratott, pár hét alatt több ezer kötet kelt el, és a könyv rögtön a sikerlisták élére ugrott. Ezután félévente jelentek meg az újabbnál újabb kötetek,és egyre többen kezdték el olvasni. Megkezdődtek a dedikáló körutak, ahol az írónő az ország számos városába látogatott el, hogy egy-egy napot az olvasóival, vagyis az SzJGerekkel tölthessen.

A történet a 14 éves Pentai Renátáról, vagyis Reniről szól, akinek négy gimnáziumi évét követhetjük, végig, minden félévet külön kötetben. A történet elején Reni megismerkedik az új osztálytársaival és rögtön összebarátkozik az akkor még emo stílusú Virággal. Később új barátokra - és ellenségekre tesz szert, elveszít és megismer embereket, és egy átlagos gimnáziumi életet él. Ott van Ádám, becenevén Cortez, akiről a kötet elejétől nagyon sokat tudhatunk meg. Reni már az első óráin kihúzza a gyufát Vladár Ervin tanár úrnál, szerényebb rajzkészségei miatt.

A könyvben csak Voldemortként emlegetett tanár, etika, később pedig pályaválasztási órákon négy éven át kíséri végig Reni csütörtök reggeleit. Tízedik osztály évvégén Arnold, Reni legjobb barátja a Szent Johanna párizsi testvériskolájában tanul tovább, ami a lány életében gyökeres változásokat okoz. A fiú egy látogatása során azonban Reni megfogadja: soha többé nem szeretne találkozni vele. A végzős év is tartogat ám meglepetéseket: beköltözés az iskolába, balhé az osztálykiránduláson, és rég látott barátok. mindvégig természetesen jelen van Máday Emília, az iskola igazgatóhelyettese, akit a könyvben csak Mádayként ismerhetünk, és aki a legváratlanabb helyzetben áll ki az általa legbalhésabbként emlegetett osztály mellett. Az pedig, hogy a visszahúzódó, szerény Reni hogyan költözik a sorozat végén Párizsba Cortezzel, legyen meglepetés!

Egy átlagos lány, egy átlagos iskola és egy átlagos fiú nem éppen átlagos története, amely minden olvasó figyelmét megragadja.

Szívből ajánlom a könyvet 0-99 éves korig bárkinek, ígérem, nem tudjátok majd letenni.

Nagy Adél, 6. osztály

 

Nagyiéknál

Nagyiéknál, nagyiéknál

sokkal jobb, mint Virágéknál!

Mert nagyival úszni megyünk,

utána meg biciklizünk.

 

Nagyiéknál, nagyiéknál

sokkal jobb, mint Virágéknál!

Mert Virágnál géphez ülünk,

és kicsit sem beszélgetünk.

 

Nagyiéknál, nagyiéknál

sokkal jobb, mint Virágéknál!

Mert nagyinál focizunk,

Virágnál meg meghízunk.

 

Nagyiéknál, nagyiéknál

sokkal jobb, mint Virágéknál!

Mert nagyi este mesét olvas,

Virág meg csak kettőt horkant.

 

Nagy Eszter, 3. osztály

Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.