Üdvözöljük a Szent Imre Katolikus Általános Iskola honlapján

DIGITÁLIS TÉMAHÉT 2017

Intézményünk ebben a tanévben is aktívan vett részt a digitális témahét programjaiban. Alsó tagozaton a tanító nénik óráikat úgy tervezték, hogy minél nagyobb szerepet kapjon a digitális technika alkalmazása. Tanulóink nagy örömére laptopot, okos telefont használhattak a különböző feladatok elvégzéséhez.

Felső tagozaton 6 pedagógus közreműködésével a 7. osztályt választottuk ki, és a tantárgyak egy központi téma köré csoportosultak: Magyarország, amire büszke vagyok.

Magyar órán a témahét keretében a Hungarikumokon belül a Kabay módszer volt a téma. A szövegfeldolgozó órán a gyerekek megismerkedtek Kabay János életével és a Kabay- módszerrel. Keresőprogramok segítségével feldolgozták az életét és a módszer lényegét. Ezt követően egy hiányos szöveget kiegészítve számot adtak arról, hogy mit olvastak, mit jegyeztek meg róla.

Fizika órán egy rövid videofilmet tekintettek meg magyar feltalálókról és az ő találmányaikról. A film után csoportokban beszélték meg a látottakat, a találmányok hasznosságát napjainkban. Házi feladatként PPT-t készítettek a diákok a témával kapcsolatban. A tanulók kiemelkedő munkáját az igazgató asszony jutalmazta.

Kémia órán előzetes feladat volt: felkészülés nagy kémikusok életéről. Néhány diák PPT-t készített Szent-Györgyi Albert, Irinyi János és Semmelweis Ignác munkásságáról. Csoportonként kutató munkát végeztek a diákok, Jedlik Ányos volt a központi alak. Azt, hogy hogyan sikerült az órán hallottakat megjegyezni egy totó kitöltésével mérte le a pedagógus. A hibátlan megoldásokért piros pontokat lehetett kapni.

 A Földrajz tantárgy keretén belül is kihasználták a tanulók a digitális eszközök előnyeit. Miután megbeszélték a Hungarikum fogalmát, kikeresték a legfontosabb csoportokat. Ezután egy kaliforniai családnak kellett összeállítani kirándulási tervet. Városnézés Budapesten, de Pannonhalma, Hollókő, Hortobágy szintén megjelent az ajánlásban. A gyerekek ajándékötletnek javasolták: a Zsolnay dísztárgyakat, Matyó hímzésű asztalterítőt, Hertz téliszalámit, Gyulai kolbászt, ám nem maradhatott ki a kedvencük: a túró rudi sem. Az étlapra magyar ételspecialitásokat terveztek.

Angol órán egy rövid összeállítást néztek meg a tanulók a Hungarikumokról. Egy tanuló előzetes felkészülés alapján PPT-vel készült szintén ebben a témában. A csoportok három feladatot kaptak, melyhez tabletet, okos telefont használhattak. Párosítani kellett híres embereket találmányaikkal, majd kikeresték az első magyar olimpiai bajnokot, az első magyar királyt, az első magyar miniszterelnököt, az első embert a Holdon… Végül gyűjtöttek olyan Hungarikumokat, melyekkel már találkoztak a diákok.

A digitális témahéten az 1. osztályos tanulók megismerkedtek az egyszervolt.hu oldallal. A tavasz jegyében hallgatták és tanulták meg a Tavaszi szél című népdalt. A Plity és Platy tavasszal című mesét diaképek segítségével olvasták el a gyerekek. Ehhez a meséhez a pedagógus vezetésével bábokat készítettek, majd el is játszották a történetet. A tavaszi memóriajáték szintén szórakoztató perceket okozott az osztálynak. Saját kezűleg is készíthettek memóriajátékokat. A Tavaszi dal című vers Zelk Zoltántól meseillusztrációra késztette az elsősöket. A vers, a dal, a mese, a játék és a műhelymunka fülekre kattintva tavaszi jellegű feladatokon keresztül fejlődött a gyerekek digitális kompetenciája.

A Sulibank Élményportál által meghirdetett pályázaton a gyerekek több napon keresztül cikkek olvasásával, rejtvények megoldásával gyűjtötték a pontokat. A feladatot koordinálta és összefogta az informatikát tanító pedagógus.

A hétről fényképek készültek, melyek iskolánk honlapján elérhetőek. Készült továbbá egy rövid videofilm is, mely összefoglalja a hét eseményeit.

https://www.youtube.com/watch?v=J1O9ht1yJGY&t=22s

Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.